Wij vertellen graag over ons werk en over de voldoening die het ons geeft om samen met onze klanten hun onderneming naar een hoger niveau te tillen. Daarom in deze blog het verhaal over de samenwerking met onze cliënt Jaap, een ondernemer in de zakelijke dienstverlening met vijftien werknemers. Toen zijn financieel medewerkster een half jaar geleden haar baan opzegde, had hij de keus: een nieuwe medewerker aannemen of de financiële administratie uitbesteden?
Toen de financieel medewerkster van Jaap anderhalf jaar geleden met zwangerschapsverlof was, heeft YOZ haar taken binnen de onderneming al tijdelijk opgevangen. In eerste instantie kregen we dan ook het verzoek van Jaap om, na haar vertrek een half jaar geleden, haar taken opnieuw over te nemen tot hij vervanging had gevonden. In de praktijk bleek echter algauw dat de samenwerking veel meer potentie had. We hebben de administratieve processen in overleg met Jaap aangepakt en zoveel mogelijk geautomatiseerd. De banken zijn direct aan de boekhouding gekoppeld, de inkoopfacturen worden via de scanportal verwerkt en zijn zichtbaar in de boekhouding, de verkoopfacturen worden rechtstreeks in de boekhoudsoftware gemaakt en de losse bonnen kunnen via een app worden ingediend. De salarisadministratie wordt door een directe koppeling in de boekhouding verwerkt. Jaap heeft nu in feite real time inzicht in de financiële administratie van zijn onderneming en YOZ natuurlijk ook. Hierdoor kunnen we veel meer voor Jaap en zijn onderneming betekenen. Meer betekenen. Dat gaat verder dan alleen het verwerken van de financiële administratie en het opstellen van de jaarstukken, waarvoor we in eerste instantie waren ingeschakeld. Wij worden nu als het ware als financieel directeur in de besluitvorming betrokken en Jaap wil inmiddels niet meer anders. Met YOZ als betrouwbare sparringpartner heeft hij betere financiële input en bovendien meer tijd om aan zijn onderneming te werken. Dit terwijl de continuïteit van de financiële administratie is gewaarborgd.
Zo werken we het liefst: als sparringpartner bij al uw financiële beslissingen. We gaan met u het gesprek aan over bijvoorbeeld mogelijke investeringen, financieringen, uw financiële planning en maken samen met u plannen voor de toekomst. Het is maar net waar u behoefte aan heeft. Dankzij de geautomatiseerde processen en de korte lijnen is er sprake van real time inzicht. Hierdoor kunnen wij in het heden werken en ons samen met u richten op de toekomst van uw onderneming. Daarbij gaan we voor maximale ontzorging . We verlichten het gehele administratieve proces en bieden u aan alle kanten meer inzicht. Daar halen wij voldoening uit.
Reacties worden goedgekeurd voordat ze worden weergegeven.